Kan man få bli frisk snart?

Nu har man vart sjuk i en vecka. Snorig, hostig, febrig och tusen nålar i halsen. Igår stod jag inte ut längre och åkte till läkaren. Snällaste Kimsan följde med så att jag inte skulle virra bort mig i feberyran ;). Efter läkarbesök och uthämtning av mediciner var man 600 spänn fattigare. Kan inte hjälpa att jag funderar på om det var värt det. En av medicinerna plockade jag inte ens ut. Det var en sorts lokalbedövande gel som jag skulle "gurgla" och sedan svälja långsamt (hur man nu gurglar gelé och dessutom sväljer långsamt fattar jag inte). Jag fick sådan gel hos läkaren och det var det absolut värsta jag vart med om; för det första smakade det som gammal rutten äggvita och sen domnade hela munnen och halsen bort och blev helt tjockt så att det kändes som att man skulle kvävas. Usch! Hellre gå runt med ont i halsen kan jag lova! Köpte istället halstabletter på Apoteket. Sen fick jag en jättebra hostmedicin som verkligen funkar. Nu hostar jag inte alls lika mycket och är inte alls lika slemmig i halsen.

På midsommar vaknade jag som vanligt på morgonen med en hostattack och feber. Efter ett par febernedsättande tabletter och en stor kopp varm mjölk med förkylningshonung åkte jag till mamma. Hon hade hostmedicin som jag fick. Sen mådde jag förvånansvärt bra i ett par timmar så jag kunde vara med en stund på midsommarfirandet med familjen =). Det var otroligt mysigt med trubadur och allt.
Mina fina bröder! <3
Christer och Mamma njuter av god musik <3
Bästaste Alex! <3
Tyckte att han behövde blomman bättre än mig :P
Sjuklingen själv =)
Bonusbrorsan William och lillbrorsan Sammie =)
Vår egen trubadur Tom Raspertin! Beundransvärd =)
Sjuklingen och Alex =)
Philip och Christer, lika som bär =)
Fiiina Åsa! <3



Det blev inte mycket sill och potatis för min del men det var ändå en otroligt lyckad dag =) Midsommar med familjen är alltid bäst <3


Puss på er! Ut och sola nu ni som kan! Hade jag vart frisk hade jag steekt nu =)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Skönt att höra att du är på bättringsvägen gumman! Korten är jättefina ju! Mycket bättre än med min skitkamera... Har du lust att maila över dem till mig?! Kramar!!!

2010-06-27 @ 12:55:53
Postat av: Josephine Svea

Tack Åse! Det ska jag absolut göra! Jag är verkligen jättenöjd med kameran på denna telefonen =) Bilderna blir i klass med mammas =)

2010-06-27 @ 13:05:54
URL: http://jossansworld.blogg.se/
Postat av: hanna

http://ettmisshandlatbarn.blogg.se/. En blogg om min resa mot ett tillfrisknande ifrån att som barn ha blivit fyskiskt- och psykiskt misshandlad av mina föräldrar. besök den gärna.

2010-06-27 @ 19:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0