Datafreakz

Jag och Pierre är nu hemma hos Koffe och har varit här sedan klockan tre. Vi tänkte nämligen ta lite hjälp av Koffe vad gäller våra datorer och mobiler. Koffe är liksom lite av en datafreak, vilket jag tror att vi alla kan kalla oss efter att vi suttit här i 5 timmar och bara stirrat in i varsin skärm. Det är ju nästan tragiskt, att umgås hemma hos koffe utan att umgås med varandra utan bara med datorerna och telefonerna.
Jaja, jag har i alla fall laddat ner en del apps nu till mobben. Inte så fruktansvärt roliga när man testat dom en stund men nu kan man ju åtminstone "skryta" med alla "appar" man har. "Vilka appar blir dina appar" liksom.
Ända sedan dessa jävla iPhones kom så sitter alla mer fastklistrade än någonsin framför skärmarna. Vad kommer härnäst? Mobiler som man kan koppla in i hjärnan så att man kan bo i sin mobilvärld hela tiden? "Jo jag har laddat hem den nya miamiappen som gör att alla björkar ser ut som palmer istället vart jag än går".
Nu sitter Pierre jämte mig i Koffes soffa med fingret limmat på skärmen på sin nya iPhone medan Koffe har slitit sig från datorn och springer nu frenetiskt runt och städar. Kan det vara så att flickvännen Maria ska komma hit efter jobbet kanske :P
Jag kom precis på att jag inte ätit något på hela dagen, i och för sig så vaknade jag ju inte förrän vid två, men magen kurrar rätt bra nu. Dags att gå hem och laga mat nu tycker jag. Ska bara försöka slita Pierre från skärmen.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0