Godmorgon!

Gogmorgon! Eller goddag ska jag kanske säga ;) Jag blev så glad när jag vaknade idag och såg att det var strålande solsken. Sen kom jag på att jag glömt tvätten i tvättstugan sedan igårkväll, då blev det eld i baken. Man vet ju aldrig vad det kan finnas för idioter som snor andras kläder. Tro det eller ej, det FINNS människor som snor andras kläder i tvättstugan. Har varit med om det förut. Jag förstår inte varför man gör det. Jag skulle aldrig kunna använda andras gamla äckliga kläder som man hittat i en tvättstuga. Blä!
Jag sprang i alla fall ner till tvättstugan och kom på att det är ju söndag. Vad gör man med två proppade IKEA-påsar med blöta kläder när all el är avstängd i tvättstugan..? Jorå! Har var man hurtig och hänger upp en tvättlina på balkongen. Det är ändå rätt mysigt att stå och hänga tvätt i solskenet. Och sen luktar ju tvätten så gott när den fått hänga ute. Det är också vårtecken!
Ni ser hur mycket tvätt det är. Man ser ju inte ens ut.
*
Igår lade jag in bilder på vitsippor och idag hängde jag upp tvätt utomhus för första gången denna vår. När är det vår för dig? Är det något speciellt som betyder "nu är det vår på riktigt" för dig?

Skicka din finaste vårbild till mig, och en beskrivning till varför just detta är vår för dig, så ska jag lägga ut allas vårbilder på bloggen!


Puss puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0