Vad ska man hitta på idag?

Idag har jag bara ätit ett stekt ägg och stekta champinjoner med vitlök. Jag ärverkligen inte sugen på något annat, fast jag är hungrig. Funderar på att baka bullar idag, det är ju alltid gott =)

Kom på att jag aldrig berättat att jag någon gång tänkt skriva en bok. Jag har några skisser på gång men jag vet inte hur många år det kan ta innan jag verkligen skriver en bok.
En av mina bokidéer är en bok om "dagens I-lands-problem", ja då fattar ni väl att det kommer att bli en ganska humoristisk bok. För oj, vilka stora problem vi har här i västvärlden, inte minst i Sverige. Jag tycker att vi svenskar är extremt fjantiga egentligen. Vi är allmänt ganska stängda utåt. Om man tex börjar prata med någon på bussen, om man någon dag är på ovanligt bra humör, så får man räkna med att risken är stor att denna människa kan tro att man är fullkomligt knäpp. "För man kan ju inte bara börja prata med vem som helst som man inte känner".

Här kommer ett par smakprov på vad jag ska ha i boken:

Typiskt svenskar:

-Titta i kikhålet innan man går ut och väntar på att grannen ska gå förbi så att man slipper heja.

 

-Att inte våga gå bredvid en annan person på gatan utan måste välja att antingen gå bakom den sega jäveln eller att gå förbi så fort att benen värker och dessutom hålla denna onaturliga takt för att det inte ska hända något så pinsamt att denna person hinner gå om en igen.

-

Det är fullt på bussen och du tvingas sätta dig bredvid någon. Efter några hållplatser blir det ett ensamt säte ledigt men då är dilemmat: Om man flyttar på sig så kanske personen jämte en tror att man tycker att denna luktar äckligt eller liknande. Men om man sitter kvar så kanske denna person tycker att man är jobbig eller påträngande.

 

-Om man ser någon med perfekt hår men med en enda bångstyrig hårslinga som sticker rätt ut, eller om man ser någon som glömt att stänga gylfen, eller om någon har papper som fastnat under skon, vad gör man? Dilemma: Ska man gå fram till personen och upplysa denna om detta och därmed göra det pinsamt för denna? Eller ska man låtsas som att det regnar men därmed inte hindra att alla andra irriterar sig på det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0