Sommarlängtan

Solljummen brygga under bara fötter en sommarkväll.


Ljuv sång och gitarr på Brännö, en sommarkväll i juli.





Salta, ljumma vindar som smeker.


Maja & Carmen


Visst gör det ont när knoppar brister...


Saga


Nea & Saga



Inlindad i en solvarm handuk efter bus i havet.








Att gräva ned fötterna i varm sand.


Samuel - lillbrorsan




Emana




Sköna Maja med Silly.




Ride-in på Mc Donalds efter en lång härlig ridtur.


Laban - glad sommarvovve.


Solnedgång.


Release me.


Hage i gryning.


Ingen sommar utan skriande måsar.


Ingenting är som svensk sommar <3


Kajsas udde

Från Kajsas udde ser jag solen sjunka.
Den tänker gömma sig bak liten ö.
Och stilla sitter jag, små böljor klunka,
jag metar visor jag i liten sjö.
Men det är svårt att dikta, vinden stör mig
den puffar fram små moln som sakta för mig.
Här är det sommarkväll och ingen hör mig
för kvällen gör så vackra visor själv.

Från Kajsas udde ser jag vattnet skratta
och skogen dansa runt i rosenkrans.
Och själv jag skrattar när jag börjar fatta
att jag är med i kväll i världens dans.
Men mot ett papper lutar jag min penna.
Det här är viktigt. Ja, jag vill bekänna
att jag - ack nej, mitt papper vill jag bränna!
Nu sätter solen eld på liten ö.

På Kajsas udde sitter jag och tänker:
Med liten ö jag far väl bort en gång.
Och vackra visor liksom bubblor blänker -
Jag stoppar ner min penna och min sång.
Och det är mycket skönt att inget gitta.
Om man är fågel eller fisk kan kvitta.
Här är så skönt att bara stilla sitta
när kvällen gör så vackra visor själv.




Kommentarer
Postat av: Ida

Massa fina bilder på Sagisen..och vilken liten skrutt hon var där..

2012-01-31 @ 00:03:21
Postat av: Ca

Alla fina hundarna! :)

2012-04-12 @ 11:41:32
URL: http://carolinestenhede.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0