Idag har jag "förtjänat en chokladbit minsann" =)

Jag har precis kommit hem från jobbet och tänkte försöka äta något innan jag går och lägger mig. Jag börjar jobba imorgon vid 7 igen så jag måste försöka somna tidigt. Jag orkade inte ställa mig och laga mat nu så jag slängde in några vegetariska köttbullar och rösti (potatisbullar) i ugnen. Mmm, gourmémiddag :P
Idag fick jag så mycket beröm av en av tanterna att jag höll på trilla av stolen. Hon är en mycket envis och snofsig tant men hur underbar som helst och med glimten i ögat. Hon avslutade sitt lilla tal om hur bra jag var med att "du ska minsann få en chokladbit av mig imorgon, eller ta du en med en gång". Jag tackade men sa att jag var mätt och fick en godnattkram och en klapp på kinden istället. :P Visst är det underbart när någon uppskattar en. =)
Det roliga är att samma tant här om veckan beklagade sig över min "gräsliga" frisyr (tofs på sidan istället för den hästsvans jag annars har. Hon sa rätt ut att "jag tycker att du ska ha håret kort (hästsvans?) som du brukar ha för det där var fult ska jag säga". På andra sidan bordet satt en annan tant och sa att hon "minsann tyckte att det var fint". Ja, vad kan man göra förutom att skratta åt alla dessa underbara. =D
Man blir verkligen engagerad i allihopa och jag försöker så ofta som möjligt ta mig tid att sätta mig ned och måla, spela ett spel eller bara prata med dem ibland för jag tycker att det är en stor del i jobbet. Det handlar inte bara om att mata, tvätta och lägga utan vi jobbar faktiskt där för att göra de boendes liv så bra som möjligt och det är det som gör att det är så roligt och givande att jobba med gamla och även handikappade som jag gör ibland.
Ojoj vad reklam jag gör! Men det behövs kanske folk inom vården så det gör väl inget =)
S**t! Maten! Måste dra! Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0