Back in pink!

Hej alla söta!
Förlåååt att jag inte skrivit på så länge men det har varit ganska mycket på sista tiden.
Jag och Pierre har nu flyttat till hans lägenhet i Mölnlycke eftersom mitt andrahandskontrakt gått ut. Flytten gick ganska smidigt eftersom det var många snälla som hjälpte oss =) Tack, ni är underbara!
Dessutom så hände det ett par väldigt trista saker precis innan flytten. Min lilla Laban, min äldsta vovve som jag haft sedan jag var tio år, blev dålig pga sitt hjärta och jag blev tvungen att hastigt ta bort honom. Två veckor senare dog lilla Tequila, min kanin. Det har varit en väldigt svår period men nu känner jag att jag är på väg uppåt igen. Självklart så kommer Labans och Tequilas bortgångar att svida länge till men ibland så måste man bara ta sig i kragen och försöka att gå vidare.
Livet i den nya lägenheten då. Jo, Mölnlycke är väl inte mycket att hänga i granen men det funkar. Saga, min nu sju månader gamla vovve, stormtrivs eftersom det finns mycket grönområden att springa och busa i här.
Här om dagen träffade hon en kompis, en rednosed pitbull-kille som är ett par månader yngre än Saga, Nemo. De hade jätteroligt tillsammans, lika barn leka bäst heter det ju =)
Ja, det är ju tur att någon av oss trivs i alla fall ;) Nej, så hemskt är det inte att bo här men jag tycker att det är lite väl långt från stan. Ok ok, jag vet att det bara tar 15 min med bussen till stan men jag vill kunna GÅ in till stan om jag så vill det.
Jag håller på att leta efter nya lägenheter på Hisingen eftersom man både kan ta sig snabbt till stan och till naturen därifrån.
I helgen har det varit party dygnet runt känns det som. Jag har lärt mig att man kan parta som en galning utan att göra av med speciellt mycket pengar. Man kör en ordentlig förfest och sen är det bara att ge sig av ut på krogen och skaka rumpan resten av natten.
På fredagen, valborg, partade jag, Pierre och hans kompis, Koffe med Elvira och hennes kompis Larisa.
Vi kollade på kortegen, som jag tycker var ovanligt lång och inte speciellt rolig i år, sen gick vi hem och förfestade hos Larisa. Pierre och Koffe stack la hem vid tolv medan jag, Elvis och Larisa tog på oss våra värsta lackar och drog till Trädgårn. Vi hade fruktansvärt roligt och jag fick en ny polare (Larisa) :D
Dagen efter hade vi grilfest och spelade brännboll med Koffe, hans tjej Maria och några till. Sjuukt mysigt. Jag älskar att man äntligen kan börja vara ute lite på kvällarna!
Nej, nu får jag ta och lugna ner mig lite så att jag inte tröttar ut er med en hel uppsats ;P
Puss på er så länge!
Somrigt!
Vet ni varför killarna alltid sköter grillningen? För att vi tjejer är smarta nog att inte erkänna att vi kan själva bara för att slippa :P Du är så duktig älskling! <3
Dagens samhälle styrs av iPhone. Det är därför jag har min Satio, jag är helt enkelt unik! ;)
Sötnosar! <3
Min älskling eller något annat? :S Tur att du är söt för annars hade jag blivit rädd :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0