Liiite vin gör väl inget, fast det är onsdag =)

Sitter här och myser med magen full av banan och chokladpaj och med ett glas rosé i handen. Det var inte lätt att hitta ett ledigt vinglas eftersom Pierre igår gjorde en massa jelly som han sedan hällde upp i en massa vinglas. Själv hatar jag jelly, svinäckligt att äta tarmskrap från grisar (gelatin)! Bläääk...
Men till sist hittade jag iallafall ett glas. Det hade ju varit "synd" om jag hade vart tvungen att slänga lite jelly för att ett glas skulle bli ledigt menar jag ;)


Jävla regn! Jag som hade tänkt ta en powerwalk med vovven, men det är ju lite svårt att powerwalka i gummistövlar...
Jag får väl ta det imorgon bitti då om det bara kan vara lite finare väder.


Btw så har jag kommit på att jag är väldigt dålig på att lägga upp bilder men jag loovar att jag ska skärpa mig ;) Så idag lägger jag upp ett par. Och så pajen och receptet =)


Jag och mitt välförtjänade glas rosé ;)



Pierre gör jello.. Tur att en av dom är söt iaf ;) <3
Och så provsmaka. Gottegris <3


Smaskig banan och chokladpaj! Måste testas!

Recept

Deg:
100g smält smör
1 ägg
3dl mjöl
2dl socker
1tsk bakpulver
1 1/2tsk vaniljsocker

Fyllning:
Skivad banan
Blockchoklad (Rekommenderar Fazer ljus blockchoklad!)

Gojsa ihop degen och sprid ut i botten på en pajform.
Sprid ut skivad banan och chokladbitar på degen.
In i ugnen på 175 grader i ca 30 min.

Servera nybakad med vaniljglass. Går lika bra att äta kall men passa på när den är nybakad och ljummen. NJUT!

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0