Scones och mockasoppa

Godmorgon säger jag!

Vi vaknade tidigare imorse men jag var bara så trött att jag somnade om. Nu när jag vaknade så upptäckte jag att älsklingen hade somnat om han med ;)
Jag sitter i köket och väntar på att sconesen ska bli klara så vi kan käka frukost. Ska jag vara ärlig så hade jag god lust att äta helt andra saker åt det mer onyttiga hållet til frukost.
Igår hade vi några från älsklingens familj här på kalas etersom prinsen nyss fyllt år så jag hade bakat småkakor, chokladmaränger och banankaka. Självklart måste man ha tårta på kalas och älsklingen hade önskat sig en mockatårta som de ofta brukar baka på födelsedagar i hans familj. (I min familj är det jordgubbstårta som gäller ;)) Den tårtan var inte alls så lätt att baka som jag trodde, men nästa gång sätter jag den nog. Själva mockakrämen som ska vara i tårtan blev lämligen ingen kräm utan mer som sås. Jag gjorde i ordning tårtan ändå och som tur var så tyckte alla att den var god fast den mer liknade en såsig röra på tallriken.
Ojsan, nu är sconesen klara och jag ska ta och väcka älsklingen =)
Kram sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0